1. Böde Dániel
2. Hoffer Zsolt
3. Vitányi Judit
4. Répa Kata
5. Big “Daddy” Laca
6. Laklóth Aladár

 

 

Tavaly kiderítettük, hogy melyik autós szakma képviselője közlekedik a legbiztonságosabban. Idén arra derül fény, hogy melyik hírességünk rója legkevesebb közlekedési konfliktussal a kilométereket.

A közlekedésbiztonság és a közlekedésbiztonsági fejlesztések iránt elkötelezett i-Cell a Groupama Tanpályával összefogva, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság szakmai támogatásával, a Groupama Biztosítóval és az Opel Magyarországgal együttműködésben ismét útjára indítja közlekedésbiztonsági valóságshow-ját, az Arany Pedál díjért folyó közlekedésbiztonsági versenyt.

A versenyben minden versenyző 1000 pontról indul, majd a megtett út és a hibák alapján az i-Cell Safe Driver rendszere pontokat von le vagy ad vissza. A nem eléggé óvatos vezetésért pontlevonás jár, azonban ha valaki hosszú-hosszú kilométereket hiba nélkül tesz meg, visszanyerheti az elvesztett pontokat.

A verseny természetesen bőven tartalmaz buktatót: 100%-ra csupán zárt területen, vezetéstechnikai Tanpályán lenne teljesíthető, hiszen a rendszer abban az esetben is regisztrálja a “hibákat”, ha a jármű vezetője valamely autóstársa miatt kénytelen pl. vészfékezni, a kormányt elrántani, vagy akár a kötelező sebességnél gyorsabban vagy lassabban közlekedni.

Kövesse a pontozást első kézből, szavazzon kedvencére Facebook oldalunkon és nyerje meg értékes ajándékcsomagjaink egyikét!

 

A verseny jelenlegi állása

Böde Dániel

Böde Dániel, a verseny utolsó játékosa profi sportolóhoz méltó fegyelemmel és precizitással tartotta be a szabályokat, így jutalma 938 pont lett, ezzel pedig ő lett a verseny nyertese! Hamarosan meghallgatjuk Kovács Attila instruktor véleményét, dicséretét és javaslatait Dani vezetési stílusáról, addig azonban gratulálunk a gyönyörű eredményhez!

Köszönjük az összes játékos kitartását, sportszerűségét és a szebbnél szebb eredményeket!

Eddigi eredmények

Big “Daddy” Laca

Első versenyzőnk, Big “Daddy” Laca a sokéves rutinnak megfelelően gyakorlottan, kiegyensúlyozottan vezetett. Ennek eredménye az autóban lévő szigorú Safe Driver rendszer szerint 627 pont.

Azonban, itt jön a csavar! Az idei versenyben nem elégszünk meg azzal, hogy versenyzőinket az autóba szerelt passzív közlekedésbiztonsági eszköz figyeli: az autóba szerelt kamerák felvételeit a Tanpálya instruktorai elemzik, és szükség esetén időről időre felülbírálják annak pontozását. Hogy jó vagy rossz irányba? Nézzük!

Ebben az esetben Laca pontszáma az instruktorok szakmai, korrigáló véleménye alapján felfele emelkedett, egészen 646 pontig. Hogy miért? A rendszer által regisztrált sávelhagyások a kamerák és a gps rögzített adatai alapján az M3-as autópálya bevezető szakaszán történtek, amelyet -mint tudjuk- éppen felújítanak, az ezzel járó sávszűkítések esetében pedig sajnos a rendszer minden esetben figyelmeztetéssel reagált. Így hát első versenyzőnk megérdemli, hogy visszakapja az itt elveszett pontokat, annál is inkább, mert erős mezőnyben versenyzik, és minden pontra szüksége lehet!

Nézzük a Groupama Tanpálya vezetéstechnikai instruktorainak véleményét és jótanácsait Laca számára!

Laca nagyon nyugodt, kiegyensúlyozott vezető, akin abszolút látszik a sokéves rutin. A kemény rocker imázs ellenére, sőt a lendületes, hangos zene mellett sem volt sebességtúllépése, ami abszolút dicséretes, ráadásul a telefonálást minden esetben kihangosítóval oldotta meg, így mindig a lehető leginkább “sofőrbarát” megoldást választotta. Megfeledkezett azonban arról, hogy a tárcsázást a telefonon szintén érdemesebb lenne álló helyzetből, minimum a lámpánál várakozva intézni, mert haladás közben veszélyes lehet. Ugyanígy nem dicsérendő, hogy igen gyakran megfeledkezik a helyes kormányfogásról és egy kézzel fogja a kormányt, ami kevésbé ad lehetőséget egy hirtelen reakcióra.

Répa Kata

A futam első női versenyzője, Répa Kata remekül teljesítette a verseny által állított közlekedésbiztonsági kihívásokat. Jutalma az autóba szerelt Safe Driver rendszer alapján 719 pont lett!

Nézzük, mit mond a Groupama Tanpálya instruktora Kata teljesítményéről!

“Répa Kata nyugodt, kiegyensúlyozott, körültekintő sofőr. Figyel a többi közlekedőre, tudatosan használja a visszapillantó tükröket. Az egy hét alatt főleg városban közlekedett, és a szűk belvárosi utcákban a továbbhaladás lehetőségein elmélázva bárki sorra gyűjtené a gyalogos veszély és követési távolság nem betartásából fakadó hibákat, de ez nem hozott számára tényleges közlekedési konfliktusokat. Elhanyagolható esetben detektált csak a műszer gyorshajtást, és mivel Kata mindig használja az irányjelzőket, sávelhagyással hibapontot nem szerzett. Telefonálásra pedig – nagyon helyesen – headsetet használ.

Azonban csak egy kézzel fogja a kormányt, ami egy-egy bizonytalanabb gyalogos kikerülésénél vagy a szűk belvárosi utcában parkoló autó ajtajának kinyitásánál nem adna lehetőséget a kellő pontosságú kormányzásra. Termete miatt speciálisan használja a biztonsági övet, a hóna alatt elvezetett biztonsági öv azonban egy esetleges ütközésnél nem tartja meg a felsőtestet, emiatt fokozódhat a súlyos sérülések bekövetkezésének veszélye, de a hátul ülő utasokat is érdemes figyelmeztetni a biztonsági öv használatára.”

 Hoffer Zsolt

A verseny Zsolt számára véget ért, méghozzá gyönyörű eredménnyel! 

Mint a hét elején láthattuk, Hoffer Zsolt, a verseny harmadik indulója a verseny kezdetén alig veszített pontot. Pontszáma csupán 879 pontra esett vissza az eredeti 1000 ponthoz képest. Most, a verseny végére a végső pontjai száma 875, így a félidőhöz képest alig változott! Zsolt rendőr őrnagyként a pontok tanúsága szerint továbbra is kiemelten figyelt a biztonságra, így tartani tudta az eddigi kiemelkedő eredményt -ha javítani nem is-, amellyel az eddigi mezőny élén végzett.

Nézzük, mit mondott a Tanpálya instruktora, Kovács Attila Zsolt teljesítményéről!

Hoffer Zsolt kitűnő példája az óvatos és ügyes vezetőnek, emellett látszik teljesítményén a sokéves rutin is. Az alábbiakat, mind dicséretet mégis kiemelném: Nyugodt, kiegyensúlyozott, igyekszik rendre körültekinteni a többi közlekedőre, valamint jellemző rá a tudatos tükörhasználat. Egy rallyversenyzőtől szokatlan módon alig detektált a műszer gyorshajtást, így ebből nem sok pontlevonása származott. Értékelendő az is, hogy mindig használja az irányjelzőt, ami sokat segít a többi közlekedőnek. Ismét kiemelném, hogy telefonálásra ő is headset-et vagy kihangosítót használ, amit javaslok mindenkinek, aki számára szükséges az autóból ügyet intézni.

 

Laklóth Aladár

Laklóth Aladár a lüktető nagyváros sofőrje: a legforgalmasabb utakon és a legfrekventáltabb időpontokban vezet, így számára talán még a többi versenyzőnél is nehezebb volt betartani a rendszer szigorú elvárásait.  Pontszáma végül 602 lett. Gyakorlata és sok-sok év vezetési rutinja segítette a legkényesebb közlekedési helyzetben is, így tehát személyében egy forgalomban cikázó, remek reflexekkel megáldott sofőrt tisztelhetünk.

Nézzük, mit mond a Tanpálya instruktora Aladár vezetési stílusáról!

Aladár jó sofőr, ez látszik, azonban esetenként túl közel állt meg a tilos jelzésnél már várakozó járművek mögött, ami önmagában nem hiba, de semmiképpen sem praktikus. Ütközési veszélyt jelzett ilyenkor a műszer, ami persze ebben az esetben nem reális jelzés. A hetét elemezve egyértelműen a követési távolság megtartása jelentetett a legnagyobb kihívást számára, ráadásul a kormányt is csak egy kézzel fogta.Azonban csak elhanyagolható esetben lépte át a sebességhatárokat, mindig használt irányjelzőt, és többnyire nyugodtan, kiegyensúlyozottan közlekedett. Külön öröm, hogy kisfiával együttes útjai során figyelmét megfelelő mértékig vonta el a vezetéstől a gyermekkel való foglalkozás és beszélgetés.

Vitányi Judit

Judit saját bevallása szerint nem is annyira a többiekkel, hanem Budapesttel és a budapesti közlekedéssel küzdött. Pontjain mindez azonban nem tükröződött: 870 ponttal nem sokkal marad el Hoffer Zsolttól, így megérdemli a gratulációt!

Nézzük Kovács Attila, a Tanpálya instruktorának véleményét és javaslatait:

Judit jó sofőr, az ő példája is mutatja, hogy sokszor lehetséges, hogy a kisebb rutint ellensúlyozhatja az odafigyelés. Nyugodt, kiegyensúlyozott, igyekszik rendre alaposan körültekinteni , már-már aprólékos, de semmiképpen sem viszi túlzásba. Ez is az oka lehet, hogy elhanyagolható esetben detektált a műszer gyorshajtást. Nagyon aktívan használja az irányjelzőt, ami nemcsak azért helyes, mert így sávelhagyással hibapontot nem szerzett. Kiemelném ezenkívül, mint fontos vezetéstechnikai elemet, hogy rendre két kézzel fogja a kormányt, ami nagyon nagy biztonságot ad. De jó lenne, ha mindenki így járna el!

Versenyzőink

Verseny hírei

2015-10-28

Böde Dániel nyerte az Arany Pedál-díjat

Böde Dániel az Arany Pedál nyertese!

Tarthatja magát valaki bármilyen rutinos sofőrnek, vehet be bármennyi kanyart a tökéletes íven fordulva, és lovagolhat meg számtalan zöldhullámot, egyénileg jól vezetni és tudatosan, a többi emberre odafigyelve közlekedni két teljesen különböző dolog – ez a 2015-ös Arany Pedál közlekedésbiztonsági verseny legfőbb tanulsága. A kezdeményezés hat hete alatt még a rutinos autóversenyzők is sokat tanulhattak magukról és a közlekedésben betöltött szerepükről.

Véget ért az Arany Pedál-díjért folyó második közlekedésbiztonsági megmérettetés, amelyet a járműflotta követéssel és kezeléssel foglalkozó i-Cell a Groupama Tanpályával közösen, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság szakmai támogatásával, a Groupama Biztosítóval és az Opel Magyarországgal együttműködésben szervezett.

A 2015. szeptember 17. és október 28. között zajló esemény során a résztvevők számára biztosított járműbe szerelt flottakövető fedélzeti egység és kamerás passzív közlekedésbiztonsági eszköz egyfajta „harmadik szemként” folyamatosan figyelte és analizálta a jármű előtt zajló történéseket, közlekedési helyzeteket; hang- és fényjelzéssel pedig azonnal a sofőr tudtára adta, ha hibázott.

A „Nagy Testvér” visszajelzései alapján reflektorfénybe kerültek azok az apróságok, amelyekre a városi közlekedés felgyorsult tempója miatt szinte már oda sem figyelünk. A zsúfolt metropoliszban egy helyesen megválasztott követési távolsággal, vagy egy gondosan betartott sebességhatárral a közúti ökoszisztéma szabálykövető és a városi közösségre nézve hasznos tagjai lehetünk.

A 2015-ös Arany Pedál-díj végeredménye:

  • Böde Dániel (magyar válogatott labdarúgó, a Ferencvárosi Torna Club csatára) – 938 pont
  • Hoffer Zsolt (rendőr őrnagy, a Hungarian Police Rallye Team pilótája) – 875 pont
  • Vitányi Judit (a TV2 Tények műsorvezetője) – 870 pont
  • Répa Kata (sportújságíró, autóversenyző) – 719 pont
  • Big Daddy Laca (rapper, Ganxsta Zolee és a Kartel) – 646 pont
  • Laklóth Aladár (színművész, tereprali navigátor) – 602 pont

Farkas Károly, a főszervező i-Cell operatív igazgatója az 5. Autó+Motor+Sport Expón tartott záró sajtóeseményen elmondta: „Izgalmas volt figyelni, hogy az integrált közlekedésbiztonsági eszköz napról napra jobb teljesítményre ösztökéli a versenyzőinket. A rendszer visszajelzéseinek köszönhetően, csupán egy hét alatt mindannyian tudatosabb és figyelmesebb sofőrökké váltak, és ez a pontszámok alakulásán is megmutatkozott. Mindez azt támasztja alá, hogy egy kis odafigyeléssel megelőzhetőek lennének kisebb, és olykor nagyobb közúti konfliktusok is. Az Arany Pedál-díjnak épp ezért a tudatos közlekedésre való figyelemfelhívás az elsődleges célja. Ezúton is gratulálunk Böde Dánielnek, aki fegyelmezett teljesítményének köszönhetően tudott az élre kerülni.”

Hogyan zajlott a pontozás?

A járműbe épített integrált rendszer az első ütközésveszély, az irányjelzés nélküli sávelhagyás, a követési távolság, a gyalogos, kerékpáros és motorkerékpáros veszélyhelyzet, valamint a sebességkorlátozások túllépésének felismerésére képes. Heti 1000 pontot kaphatott az a versenyző, aki egyetlen ilyen közlekedési konfliktusba sem került.

Fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy a heti 1000 pontot a legfigyelmesebb és legprofibb vezető is csak zárt úton, tesztkörülmények között érhetné el. Idén, technikai újításként a járműbe helyezett kameráknak köszönhetően azonnal láthattuk és elemezhettük az adott közúti konfliktust, a pontozás során kiküszöbölve a városi közlekedésben óhatatlanul előforduló, a sofőr önhibáján kívül eső történéseket” – emelte ki Kovács Attila, a Groupama Tanpálya instruktora, aki kollégájával a résztvevők napi és heti összesített értékelését végezte.

A való életben nem pontlevonás jár egy szabálytalan sávváltásért, és egy-egy gyalogossal vagy kerékpárossal szemben elkövetett szabályszegés sem pusztán ikonként jelenik meg a kijelzőn. A sietség, a kapkodás és a figyelmetlenség valós kockázatokat rejt, különösen a városi közlekedés során. Reméljük, hogy sokan megfogadják az Arany Pedál-díj tanulságait” – fogalmazott Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság munkatársa.

 „A Groupama Biztosító kiemelt figyelmet fordít a balesetek megelőzésére, a közlekedésbiztonság javítására és fejlesztésére. Tökéletes járművezető nem létezik, teljesítményünket alapvetően befolyásolja a forgalom többi résztvevője, de váratlan helyzetekre kiváló felkészülési lehetőséget biztosít fejlődni vágyó sofőrök részére a Groupama Tanpálya. Ugyanakkor a közlekedésben a technikai felkészültség mellett legalább olyan fontos szerepe van a bizalomnak. Egymásra vagyunk utalva az utakon, ezért rendkívüli fontosságú, hogy a bizalomnak eleget téve betartsuk a közlekedési szabályokat, amelyeket magunk is elvárunk másoktól. Így lesz a bizalomból biztonság. Külön megköszönöm a biztosító által támogatott Ferencváros labdarúgójának, Böde Dánielnek és a többi résztvevőnek, hogy nyilvánosság előtt teljesítették ezt a feladatot, amivel hozzájárultak a vezetési kultúra fejlődéséhez” – tette hozzá Csonka István, a Groupama Biztosító marketing és értékesítési vezérigazgató-helyettese.

 

Az Arany Pedál-díjjal kapcsolatos videók az alábbi Youtube-csatornán találhatók:

https://www.youtube.com/watch?v=XR2u-pSEw3M&list=PLENQ1I8d4zEpAQeOCoeFnMUqBuaB05Imt

2015-10-16

Adj egy napot a közlekedésbiztonságnak!

Budapest, 2015. október 16. – A WHO egészségügyi világszervezet szerint a 15-29 éves korosztály körében az első számú halálozási ok a megelőzhető és elkerülhető halálos közlekedési baleset. Magyarországon a 2000-es évek óta sikerült ugyan visszaszorítani a halálos kimenetelű és súlyos sérülésekkel járó balesetek számát, az elmúlt három évben azonban megtorpant a csökkenő tendencia. Az „Egy nap egymásért” akcióban most mindenki egyénileg tehet róla, hogy biztonságosabb legyen a közúti közlekedés.

A statisztikai adatok szerint a legtöbb közúti baleset még mindig a sebességhatárok átlépése miatt következik be. Száz lóerő feletti, vagy akár több száz lóerős autóinkkal nehéz betartani a szabályokat, a város pörög, sietünk, mindig elkésünk valahonnan, ránk dudálnak, nyomjuk a gázpedált. Ez a tapasztalata az Arany Pedál közlekedésbiztonsági verseny szervezőinek is. A versenyzők ugyan rutinos, megbízható, felkészült vezetők, a mindennapi közúti közlekedés során azonban ők sem tudják betartani az összes szabályt.

Vajon milyen lenne a közlekedés, ha minden szabályt betartanánk? Hogyan reagálnak a közlekedő partnerek a teljesen szabályos járművezetőre? Tudunk-e abszolút szabálykövetéssel önmagunkra és egymásra vigyázni?

Ezek a kérdések indították az Arany Pedál közlekedésbiztonsági verseny szervezőit arra, hogy a leglátogatottabb közösségi portálon meghirdessék az „Egy nap egymásért” akciót, amely arra ösztönzi az autósokat, hogy egyetlen napon figyeljenek oda és vezessenek az összes közlekedési szabály betartása mellett.

Arra kérjük az autósokat, hogy a szabályok maradéktalan betartásával, egyetlen napon át ők is vegyenek részt az Arany Pedál-versenyben, és írják meg nekünk, milyen tapasztalatokat szereztek. Szeretnénk, ha minél több autós megtudná, milyen a tudatos szabálykövetés” – nyilatkozta Farkas Károly, az Arany Pedál-verseny főszervezője.

A verseny félidejében az eddigi négy versenyző az induló 1000 pontból a következő eredményeket produkálta (minden közúti szabályszegés pontlevonást jelentett):

  • Big Daddy Laca, Ganxsta Zolee és a Kartel – 627 pont
  • Répa Kata, sportriporter, műsorvezető, ralinavigátor – 719 pont
  • Hoffer Zsolt, rendőr őrnagy, vezetéstechnikai tréner, raliversenyző – 875 pont
  • Laklóth Aladár, színművész, tereprali navigátor – 467 pont

Az Arany Pedál közlekedésbiztonsági verseny október végéig tart, a soron következő versenyzők: Vitányi Judit, a TV2 Tények műsorvezetője, és Böde Dániel, a Ferencváros és a Magyar Labdarúgó Válogatott csatárja.

Csatlakozzon a kezdeményezésünkhöz Ön is Facebook oldalunkon!

 

2015-09-29

Csinos műsorvezetőnek engedte át a kocsit a rapper

Az idei Arany Pedál-díjért zajló, szeptember 17-én indult közlekedésbiztonsági verseny első hetében Big Daddy Laca, a Ganxsta Zolee és a Kartel fenegyereke mutatta meg, mennyire vezet és közlekedik biztonságosan a közutakon – a végeredmény többek számára meglepő lehet. Big Daddy kissé szomorkásan, de lovagias jókívánságokkal adta át a versenyben használt járművet Répa Katának, aki nemcsak autós műsorvezetőként és a rali VB egykori tudósítójaként, hanem rali navigátorként is ismert.

repakata_atadas2

Hat héten át zajlik az idei Arany Pedál megszerzéséért folytatott közlekedésbiztonsági verseny. Minden héten egy közismert résztvevő ül a passzív közlekedésbiztonsági eszközökkel és kamerákkal felszerelt Opel Adam volánja mögé, hogy kiderüljön, milyen helyzetekbe kerül, milyeneket old meg, miközben a kocsival mindennapi útjain vezet. A beépített eszköz és a kamerák adatait az i-Cell rendszerén keresztül online kísérik figyelemmel a Groupama Tanpálya szakértői, akik minden versenyző teljesítményét 1000 és 0 között pontozzák. Az eszköz elsősorban a gyalogos veszélyeztetést, a követési távolságot, az index nélküli sávelhagyást, és a sebességhatárok betartását figyeli, s minden kritikus helyzetben riasztást ad a vezetőnek és a szakértőknek is.

Az első héten Big Daddy Laca ült volán mögé. Az erőteljes színpadi megjelenéséről híres, teletetovált rapperről kevesen tudják, hogy civilben két fiúgyerek odaadó édesapja, nap mint nap autóval szállítja őket iskolába. Ennek tükrében már érthető, hogy a fenegyerek imidzsű Big Daddy-ről kiderült: igen felelősségteljes közlekedő, aki menet közben a szabályok betartására is tanítgatja gyerekeit. A Groupama Tanpálya értékelést végző instruktorai szerint Laca nyugodt, kiegyensúlyozott vezető, akit leginkább más autósok türelmetlensége hoz ki a sodrából. Mindig használja a biztonsági övet, nem követ el kirívó, másokat vagy önmagát veszélyeztető szabálytalanságokat és még keményebb zenék hallgatása közben sem hajlamos a sebességhatárok túllépésére. A versenyben maximálisan megszerezhető 1000 pontból Big Daddy 646 pontot kapott, ami – figyelembe véve az i-Cell Safe Drive rendszer szigorúságát és azt, hogy Laca szinte csak a városban használta a kocsit – nagyon jó eredménynek számít. Az Arany Pedál-díjra pályázó első versenyző az egy hét alatt nagyon megszerette az Opel Adamot, ezért kicsit szomorúan adta át az őt követő Répa Katának.

Ha kíváncsi arra, mi mindent művelt Laca a kocsiban vagy épp a kocsival, nézze meg videónkat: 

Az Arany Pedál 2015-ös várományosai Répa Kata műsorvezető, autóversenyző, Vitányi Judit, a TV2 Tények műsorvezetője, Laklóth Aladár színművész, tereprali navigátor, a Ganxsta Zolee és a Kartelből ismert Big Daddy Laca, Hoffer Zsolt rendőr őrnagy, raliversenyző és Böde Dániel magyar válogatott focista, a Ferencváros csatára. A résztvevők mindannyian a közúti biztonság iránti személyes elkötelezettség miatt vállalták a megmérettetést.

Az érdeklődők a verseny heti és összesített eredményeit honlapunkon és Facebook-oldalunkon kísérhetik figyelemmel.

* indicates required field
Kérdése van? Küldje el adatait,
és mi visszahívjuk!
Az icell.hu oldalon a felhasználói élmény fokozása érdekében sütiket (cookie-kat) használunk. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát személyre szabott ajánlatok, valamint statisztikai adatok gyűjtése céljából.