Kiemelt híreink

Húsvét hétfőre esik április 1., amikor az autóbuszok is áttérnek a megtett úttal arányos díjfizetésre. Ezt a legtöbben fedélzeti egység (OBU) használatával oldják meg, azonban a NÚSZ nem ajánlja, hogy március 31-ig regisztrálják járműveiket a HU-GO portálon. Az i-Cell ügyfeleinek azonban nincs ilyen problémájuk: megoldható, hogy ne kelljen az ünnepek alatt ezzel foglalkozniuk és plusz […] tovább...
Útdíjfizetés helyett flottamenedzsment
Nemcsak a használatarányos útdíj bevezetése, hanem a növekvő üzemanyagárak is egyre nagyobb terhet jelentenek a buszos vállalkozásoknak. Ezért érdemes olyan eszközt beszerezni, amely az automatikus útdíjfizetés mellett alkalmas az üzemanyagköltségek, az adminisztráció és akár a biztosítási díjak csökkentésére is, miközben naprakész adatokat szolgáltat az esetleges műszaki problémák feltárásához, hozzájárul a járatkimaradások megelőzéséhez, a hatékonyabb forgalomirányításhoz […] tovább...
Április 1-től kell csak a buszoknak használatarányosan fizetniük az útdíjat, mivel a fuvarozói érdekképviseletek kérésére a kormány elhalasztotta az új rendszer bevezetését. A legnagyobb buszos tapasztalattal rendelkező útdíjbevallási közreműködő cég, az i-Cell azt tanácsolja a vállalkozóknak, hogy a kéthónapos haladékot használják a fedélzeti eszközök mielőbbi beszerzésére, mivel januárra már hiány lépett fel a piacon.  Az […] tovább...

Járműkövetés

A telematika interdiszciplináris, számos szakterületet (pl. telekommunikáció, közúti fuvarozás, közlekedésbiztonság, különféle járműtechnológiák stb.) egyesítő tudományos „halmaz”, ami az i-Cell szempontjából a telekommunikációs és az informatikai fejlesztések közös határát jelenti.

 

A flottamenedzsmentbe olvadó járműkövetés integrált rendszerekkel történő megvalósítása már jóval túlmutat egy jármű pontos pozíciójának megmutatásán.

 

A flottamenedzsment az utóbbi néhány évben komoly fegyverténnyé vált a vállalatok optimalizált, hatékony és költségtakarékos működtetésében, hiszen a műholdas helymeghatározáson túl számos területen teszi hatékonyabbá az operatív munkát: a járműkövető rendszer folyamatos fejlődése során a gépjárműpark távfelügyeletén, a gépjárművezetők ellenőrzésén és a járműről érkező adatok (pl. üzemanyag fogyasztás, rakodótér hőmérséklet) gyors elemzésén túl a flottamenedzsment hatékony kontrolling eszközzé vált. Arról nem is beszélve, hogy az adminisztrációs folyamatokat is nagyban megkönnyíti. Az i-Fleet GPS-alapú nyomkövetése moduláris alapú, így az Önre szabott megoldást LEGO-szerűen rakjuk össze, így minden partnerünk – legyen egyéni vállalkozó, kamion-, vagy teherautóflottát üzemeltető cég, esetleg mezőgazdasággal foglalkozó vállalat – egyedi rendszert használhat.

 

A modulok legismertebbje a nyomkövetés mellett az üzemanyagszint-mérés, mely lehetőséget ad arra, hogy partnereink online ellenőrizhessék a járművek által elfogyasztott üzemanyagot, így nagyobb megtakarításokat eszközölhessenek.

 

Tudta, hogy?

… a nyomkövetés alapját, a műholdas helymeghatározás, a mai GPS-rendszer alapkövét 1973-ban fektették le? Méghozzá 24 Navstar műhold segítségével, amelyek mindegyike naponta kétszer kerüli meg a Földet 20.200 km-es magasságban. Elhelyezkedésük szerint minden pillanatban a Föld összes pontjáról legalább négy látszódik egyszerre, ekkor úgynevezett háromszögeléssel meghatározható a földfelszíni pozíció. Ez, az immár bő 40 éves múltra visszatekintő GPS nyomkövető technológia adja a mai modern járműkövetés, így az i-Fleet rendszer alapját is. A GPS nyomkövető rendszerek használhatóságának nagyon fontos kritériuma a megfelelő térkép, ezért felhasználóink a legmodernebb térképek, többek között a Google térképei közül is választhatnak.

 

Tovább a járműkövetéssel kapcsolatos szolgáltatásainkhoz.

 

Útdíjfizetés

Az 1990-es évek közepéig Magyarország autópályái ingyenesek voltak. Ezt követően előbb a közvetlen, úgynevezett kapus díjszedési mód kezdett terjedni, de ezt az ezredforduló környékén kiszorította az adott időtartamra az egész hálózat használatára feljogosító matricák rendszere.

 

2008. január 1-jétől a szélvédőre ragasztandó matrica megszűnt, az autópályákat napjainkban 3,5 t alatti járművek előreváltott e-matricával vehetik igénybe.

 

2013. július 1-től 6513 km, majd 2013. novemberétől 6500 km gyorsforgalmi és főúton került sor a HU-GO elektronikus, megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer bevezetésére. Ez a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti tehergépkocsikra, vontatókra (ideértve a nyerges vontatót is), valamint az ilyen gépjárműből és az általa vontatott pótkocsiból, félpótkocsiból álló járműszerelvényekre vonatkozott.

 

Ezt az útdíjfizetési kötelezettséget kívánja megkönnyíteni cégünk a beszerelést nem igénylő, ún. plug&play OBU S550 szivargyújtóhoz csatlakoztatható eszközzel.

Az eszközről bővebb leírásért és vásárlásért kattintson ide: OBU S550 vásárlás

 

2015. január 1-jétől az eddigi, 3,5 t alatti járművekre vonatkozó, egész országra szóló matricák mellett a D1, D2, B2 és U kategóriák számára bevezetésre kerültek a megyei matricák, amelyekkel egy éven át egy adott megye összes díjköteles útja használható.

 

A személygépkocsik a korábbi jogosultsági kategóriák szerint is változatlan áron vehetik igénybe a fizetős gyorsforgalmi szakaszokat

 

További információk útdíjfizetési szolgáltatásunkról

Komplex rendszerek

A mobilfizetés vagy mobil pénztárca egy olyan fizetési szolgáltatás, amelyet mobileszközök segítségével vesznek igénybe. A mobillal fizetők készpénz vagy bankkártya használata helyett a mobiltelefonjukkal fizetnek különböző szolgáltatásokért, kézzel fogható vagy digitális terjesztésű árukért. A hordozható, személyes használatban lévő elektronikus eszközzel történő fizetés ötlete nem új, azonban a műszaki fejlődésnek köszönhetően csak az utóbbi időben vált széles körben alkalmazhatóvá.

A mobileszközök (pl. okostelefonok) fejlődése lehetővé tette, hogy az egyre összetettebb, egyre nagyobb tudású mobiltelefonok olcsóbbak legyenek, így több és több ember használja azokat. A kommunikációs technológia fejlődése révén egyre nagyobb sávszélesség és ennek folyományaként több adat áll az eszközök rendelkezésére.

A mobilfizetés alapjaiban változtatta és könnyítette meg a tranzakciós folyamatokat.

 

Tovább mobilfizetési megoldásainkhoz.

 

Kérdése van? Küldje el adatait,
és mi visszahívjuk!