Küszöbön a tél, elindult a fűtési szezon, ami az országúton közlekedő kamionokra, buszokra és tehergépjárművekre is vonatkozik.
A csökkenő hőmérsékletet kompenzáló, komfortérzetet növelő fűtés több gázolajat igényel, ebből természetszerűleg következik, hogy a szezonban gyakran tulajdonítják ennek a nagyobb mennyiségű gázolaj-felhasználást. Előfordulhat, hogy a hidegre és a fűtésre hivatkozva számolnak el a megnövekedett mennyiségű gázolajjal, azonban gyakori, hogy egy részét valójában nem a fűtésre fordítják, hanem kreatív megoldásokkal eltulajdonítják. És minderről a gyanútlan munkáltatónak fogalma sincs. Ahogy arról is hallhattunk már (sőt, talán találkozhattunk is a jelenséggel), hogy a buszon csak akkor kapcsolják be a fűtést, ha netán valamelyik utas panaszkodik. Az így megspórolt gázolaj pedig olykor szintén „furcsa” körülmények között válik köddé.
Ezen praktikák elkerülése érdekében – akár kamion-, akár buszflotta üzemeltetőinek – javasolt az üzemanyagszint folyamatos ellenőrzése, kapacitív szonda, FMS vagy átfolyásmérés segítségével. Így megelőzhetővé válnak az ilyen jellegű problémák és valóban elkülöníthető a fűtésre és az utazásra fordított gázolaj. A pontosabb elszámolás költségoptimalizáláshoz vezet, ami egy komolyabb flottát üzemeltető cég esetében már komoly, szabad szemmel látható összegekben is testet ölthet.