KESZTHELY-KENESE SZÓLÓ: ERŐS SZEMBESZÉL NEHEZÍTETTE A VITORLÁZÓK DOLGÁT

2019 június 3.

Lillik Ákos nyerte Nelson Flottalízing nevű vitorlásával a vasárnap reggel zárult Keszthely-Kenese Szóló versenyt, amelyen 8 és 10 méteres, nyitott kategóriájú hajók indultak. Az erős szembeszél miatt fizikailag és taktikailag is nagyon nehéz versenyt ezernél is többen kísérték figyelemmel online.

A 2006 óta megrendezett Keszthely-Kenese Szóló verseny remek alkalmat teremt a vitorlázóknak technikai és taktikai tudásuk fel-, illetve összemérésére. A 8 és 10 méteres, nyitott kategóriájú hajók versenye szombaton reggel rajtolt el Keszthelyről, és a mezőny egy kivételével még aznap estig célba is ért. Egy osztrák vitorlás hosszabb időre lehorgonyzott, és csak vasárnap reggel ért a balatonkenesei kikötőbe.

A versenyt két 8 méteres hajó nyerte: Lillik Ákos lett az első Nelson Flottalízing nevű vitorlásával, a második helyen Fazekas Gábor ért célba a Tantállal, míg a harmadik helyen egy 10 méteres, a Lábad X futott be Lábady Balázs kormányossal.

A verseny nyomkövető rendszerét biztosító i-Cell adatai szerint a 21 hajóból álló mezőny átlagsebessége 8,8 kilométer per óra volt. A 23 kilométer per órás maximális sebességet a győztes Nelson Flottalízing érte el, a második legnagyobb, 21 kilométer per órás sebességgel a Fa Hajó futott. Légvonalban körülbelül 77 kilométerre van egymástól Keszthely és Balatonkenese, de az erős szembeszél miatt a hajók átlagosan mintegy 90 kilométert tettek meg. A versenyt több mint ezren kísérték figyelemmel az interneten.

Fa Nándor, a versenyt alapító Fa Hajó Kft. ügyvezetője szerint „az erős szembeszél miatt nagyon kemény volt a verseny, hullámos, bukdácsolós. A Nelson Flottalízing és a Tantál kemény csatát vívott, amelyből végül a Nelson került ki ebből győztesen, minimális különbséggel. Fizikailag és taktikailag is nagyon nehéz verseny volt, ugyanakkor egy szép és tanulságos futam, amely kiváló teszt- és edzési lehetőség volt az őszi Egyszemélyes Balatonkerülő Nagydíjra, illetve a nyári versenyekre” – mondta Fa Nándor, hangsúlyozva, hogy az i-Cell nyomkövető rendszerének köszönhetően a hajók taktikája is kiválóan követhető volt az interneten.

„A versenyzők teljesítményének kielemzését, a szakmai fejlődés technikai hátterének biztosítását segíti az i-Cell fejlesztése, amely a térképes nyomkövetés mellett lehetővé teszi a hajók szűrését, így az egyes vitorlások nyomvonalainak összehasonlítását is” – mondta Farkas Károly, az i-Cell Kft. operatív igazgatója.

A részletes eredmények és az eseményről készült fotók a szolovitorlazas.hu oldalon tekinthetők meg.

1781
Korábbi bejegyzéseink:
Kérdése van? Küldje el adatait,
és mi visszahívjuk!