Növekvő igény a feladatkiosztó rendszerekre a logisztikai szektorban

2015 május 27.

Korunk felgyorsult üzleti világában egyre nagyobb igény mutatkozik széles körben felhasználható feladatkiosztó rendszerekre, hiszen a hálózatba kapcsolt megoldások képesek minden nagyobb vállalatnál jelentősen lerövidíteni az egyes projektek sikeres végrehajtásának életciklusát. Mindez hatványozottan igaz a logisztikával és flottamenedzsmenttel foglalkozó cégekre, ahol a munka kiosztóját és felvevőjét sokszor több ország választja el egymástól.

Egy több száz, vagy akár „csupán” néhány tucat járműből álló céges flotta esetében üzleti lét-fontosságú a munkafolyamatok finomhangolása, a feladatok ütemezésének, delegálásának, majd végrehajtásának lépésről lépésre történő, pontos végigkövetése és adminisztrálása. Levenni a megbízás terhét a már eleve leterhelt munkatársakról, és az éppen felszabadult kollégáknak kiosztani azt nemcsak hatékonyabb, de optimalizálja is a cég mindennapi működését. Az i-Cell logisztikai szektorra vonatkozó, kiterjedt tapasztalatai alapján az effajta feladatkiosztó rendszerek (project management software) legelterjedtebb funkciója az ütemezési funkció, amellyel folyamatosan látható a projektek éppen aktuális állapota, így a lehető legésszerűbben oszthatóak el az emberi és egyéb céges erőforrások. A logisztikai gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a központban ülő diszpécser interfészen követi a vállalat összes járművének mozgását, mindegyiknek személyesen tud üzenetet küldeni a járműben lévő készülékre, címet vagy üzenetet továbbíthat a járművezetőnek, feladatokat oszthat ki, valamint fogadhatja az üzenetére érkezett válaszokat és a vezetők kéréseit. Így egyfajta „virtuális team” alakul ki, ami folyamatos kommunikációt, azonnali elérhetőséget, céges összhangot teremt.

Munkafázisonként nyomon követhető az országokon átívelő projektek aktuális állása, így a cégvezető, vagy a mindenkori koordinátor a vállalat legapróbb fogaskerekeit is tökéletesre olajozhatja, például az áru felvételi helyéhez mindig a legközelebb tartózkodó szerelvényt tudja delegálni, így kevesebb emberi erőforrás bevonásával, hatékonyabbá válik a napi munka. A felhasználók igényei szerint egy olyan rendszerre van leginkább szükség, amely integrált – vagyis minél több igényt tud kielégíteni –, és amely a háttérben is állandóan fut. Ezért az idei évtől egy új, díjnyertes navigációs fejlesztés teszi lehetővé a sofőrökkel való zökkenőmentes kommunikációt, a flottamenedzsmenttel kapcsolatos teendők és szállítmányozási útvonalak egyszerű kiosztását, dokumentálását, utánkövethetőségét.

Nagy örömmel értesültünk arról, hogy legújabb navigációs fejlesztésünk a rangos szakmai zsűri döntése alapján díjat érdemelt ki a felhőalapú technológiákat és integrált megoldásokat középpontba állító Innomax éves innovációs gálán. Az i-Fleet Navigátor kialakításánál arra törekedtünk, hogy egy sokoldalúan felhasználható készülékkel könnyítsük meg nemcsak a fuvarozással foglalkozó cégek menedzsmentjének működését és adminisztrációs procedúráit, hanem az autópályákat rovó sofőrök életét is. Integrált, „három-az-egyben” kialakítása lévén a Navigátor hatékony feladatkiosztás mellett útvonaltervezésre és flottakövetésre is képes” – fűzte hozzá Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója.

1951
Korábbi bejegyzéseink:
Kérdése van? Küldje el adatait,
és mi visszahívjuk!