A Fuvarozó nyerte az Arany Pedál-díjat

2015 január 14.

Véget ért az autós szakmák közlekedésbiztonsági versenye

Az A38 Hajó Kiállítóterében tartott díjkiosztóval hivatalosan is lezárult az ISDC, vagyis az autós szakmák első hazai közlekedésbiztonsági versenye. A dobogó legfelső fokára a Fuvarozó lépett, ezzel ő vihette haza az első alkalommal kiosztott Arany Pedál-díjat. Második helyen a Futár végzett, a kezdeményezés egyik sztárjának, Bús Edinának pedig nagy hajrával sikerült a harmadik helyet megszereznie.

51770,6. Ennyi kilométert tettek meg az autós szakmák közlekedésbiztonsági versenyének (I-Cell Safe Drivers’ Competition – ISDC) résztvevői a hagyományteremtő céllal elindított megmérettetés hat hete alatt (2014. november 26. – 2015. január 7. között) városban és autópályán, éjjel és nappal, bel- és külföldön egyaránt.

Kovács Attila, a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum instruktora elmondta: „A Tanpálya nagy örömmel támogatta az i-Cell úttörő kezdeményezését, hiszen az ISDC a biztonságos közlekedés és a defenzív autóvezetési kultúra népszerűsítését, a közlekedési morál javítását tűzte ki céljául. Mi, vezetéstechnikai instruktorok – akik a pontrendszer, a pontozási és súlyozási algoritmus megalkotásában, a heti eredmények értékelésében vettünk részt – elsősorban nem versenyként tekintettünk az ISDC-re, számunkra sokkal fontosabb volt a megmérettetés közjót szolgáló üzenete.

A Fuvarozó a verseny teljes időtartama alatt magabiztosan vezetett és végig sikerült őriznie elsőségét, így igazi izgalmak a dobogó másik két kiadó helyéért zajlottak.

Gombás „Futár” Dániel, aki a legnagyobb távot, közel 15000 km-t tett meg, és végül a második helyre futott be, így értékelt: „A járműbe épített flottakövető fedélzeti egység és kamerás passzív közlekedésbiztonsági eszköz nagyon motivált, hogy igazán biztonságosan és szabályosan vezessek. Természetesen úgy gondolom, hogy tökéletes teljesítményt senki nem tud nyújtani, de az eszköz folyamatosan egyre jobb teljesítményre ösztönzött. Az irányjelzés nélküli sávváltásra figyelmeztető jelzést pedig szívem szerint minden újonnan forgalomba állított autóba kötelezően beszereltetném. Ezzel sok ’autópályán elalvásos’ balesetet is meg lehetne előzni.

Az ISDC egyik sztárja, Bús Edina, kétszeres Lotus Ladies Cup-győztes autóversenyzőhöz méltóan hatalmasat hajrázott, és végül a Szervizest megelőzve, a harmadik helyen végzett. „Örülök, hogy részt vehettem ebben az egyedülálló kezdeményezésben. Autóversenyzőként főleg a követési távolság betartása okozott gondot, de sikerült hétről hétre egyre jobb teljesítményre sarkallnom magam. A hathetes megmérettetés tapasztalatai alapján nem csak biztonságosabban vezetek, de autóvezetői kultúrám is sokat fejlődött.

Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója a díjkiosztón elmondta:

„A hagyományteremtő szándékkal elindított ISDC számos újítással mindenképpen folytatódni fog 2015-ben is, egyik legfontosabb célját viszont már az első évben elérte. A közlekedésbiztonság ügye iránt elkötelezett cégként mindenekelőtt a körültekintő, defenzív vezetés fontosságára szerettük volna felhívni a figyelmet, és egyúttal bemutatni, milyen széleskörű lehetőségeket rejtenek az alapvetően flottakövetési feladatokra használt berendezések. Ezek segítségével a jármű tartózkodási helyén túl a sofőr viselkedését, és az általa átélt közlekedési helyzeteket is figyelemmel követhetjük, ami az egyéni használat során, de bármilyen vállalati flotta esetében is kézzelfogható költségmegtakarítással járhat a tulajdonosnak.”

Kiss Csaba, a közlekedésbiztonsági versenyt szakmai támogatásával erősítő ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság képviseletében az ISDC társadalmi szerepéről beszélt: „A tavalyi évben közel 600-an vesztették életüket különböző közlekedési balesetekben Magyarországon. Minden olyan kezdeményezést támogatunk, ami a biztonságosabb közlekedésre hívja fel a figyelmet, ráadásul az i-Cell esetében egy fontos ügyet felvállaló magáncég programjáról van szó, ami különösen dicséretes. Bízunk benne, hogy a hagyománnyá váló ISDC hozzájárul majd a közlekedési balesetek számának csökkenéséhez, a Rendőrség mindenesetre a folytatásban is garantálni tudja a támogatását.”

Büszkék vagyunk arra, hogy gépkocsivezetőnk, Kóti Gyula nyerte el az Arany Pedál-díjat az i-Cell 2014. évi közlekedésbiztonsági versenyén” – mondta Szemerey Lóránd, a Waberer’s Szemerey Logisztika Kft. ügyvezető igazgatója. „Nagyon bíztunk kollégánk jó szereplésében, hiszen több mint egy évtizede dolgozunk együtt és mindig kiváló teljesítményt nyújtott. Vállalatunk a munkavégzés feltételeihez a legmodernebb járművekkel és képzéssel járul hozzá. A Waberer’s járművei fel vannak szerelve a biztonságos közlekedést segítő minden technikai eszközökkel, a gépjárművezetők pedig rendszeres képzéseken vesznek részt és kamionszimulátoron is gyakorolhatnak” – tette hozzá végezetül Szemerey Lóránd.

Az ISDC összesített végeredménye:

Összesített helyezés

Résztvevő

Megtett kilométerek

Elért pontszám (max. 1000)

1.

Fuvarozó

10662,4

950

2.

Futár

14965,6

872

3.

Bús Edina autóversenyző

2114

834

4.

Szervizes

3157,7

826

5.

ifj. Tóth János autóversenyző

2491,8

772

6.

Buszvezető

10308,5

751

7.

Értékesítő

3118,2

723

8.

Taxis

4952,4

645

Hogyan történt az értékelés?

A versenyben nem kitalált szereplők, hanem valódi hivatásos sofőrök, a legismertebb autós szakmák képviselői vettek részt, méghozzá saját munkaeszközükkel, a mindennapok során vezetett járművükkel. A beépített flottakövető fedélzeti egység és kamerás passzív közlekedésbiztonsági eszköz a hathetes verseny során egyfajta „harmadik szemként” folyamatosan figyelte és elemezte a járművek előtt zajló történéseket és közlekedési helyzeteket. A rendszer az elülső ütközésveszély, az irányjelzés nélküli sávelhagyás, a követési távolság, a gyalogos, kerékpáros és motorkerékpáros veszélyhelyzet, valamint a sebességkorlátozások túllépésének felismerésére képes.

A hibátlan vezetés az egyes kategóriákon belül és összesítve is 1000 pontot ér, melyből az események alapján különböző hibapontokat vonnak le az értékelés során. Egy esemény 1-10 közötti hibapontot eredményez az esemény súlyossága és a jármű sebessége, illetve sebességtúllépés esetén a túllépés mértéke szerint. Az összes hibapont súlyozva van a megtett távolsággal: hosszabb távon ugyanannyi hiba kevesebb hibapontot eredményez.

Az értékelésben heti 1000 pontot kaphatott az a versenyző, aki egyetlen ilyen közlekedési konfliktusba sem került, azt ugyanakkor már a hathetes verseny rajtjánál leszögezte az értékelésben résztvevő vezetéstechnikai instruktor, hogy maximális pontszámot a legfigyelmesebb és legprofibb vezető is csak zárt úton, tesztkörülmények között érhetne el, hiszen a mindennapi közlekedésben elkerülhetetlenül adódnak konfliktushelyzetek, amelyeket a rendszer automatikusan regisztrál.

A verseny heti és összesített eredményeit a verseny honlapján (www.icell.hu/verseny) és Facebook-oldalán (http://on.fb.me/1xTdQFX) kísérhették figyelemmel az érdeklődők.

1987
Korábbi bejegyzéseink:
Kérdése van? Küldje el adatait,
és mi visszahívjuk!