Adminisztrációt segítő funkciók a digitális tachográfban

2024 szeptember 6.

A nyers adatok feldolgozása, távoli elérés, vezetési idő adatok megjelenítése, segítség a sofőrök idejének, és útvonalának a tervezésében, a napi és heti beosztás könnyebb áttekinthetősége – csak néhány lehetőség az i-Cell digitális tachográfhoz kapcsolódó szolgáltatásai közül.

A tachográfok bevezetésének célja a sebesség, illetve a megtett távolság és a sofőr aktivitás figyelése (mikor, mennyit vezetett egyhuzamban, mikor pihent stb.), a szabálysértések bizonyítása volt, de a digitális tachográf fejlődésével egyre több, az adminisztrációt és a munkaszervezést könnyítő funkciót kínál az i-Cell. Miután egy CAN hálózaton keresztül rácsatlakozunk a tachográfra, az egyből továbbít minden alapvető paramétert, amit működés közben mér: sebességet, megtett távolságot, a működés módját, behelyezett vezetői kártyák adatait és a vezetési időket.

Ezen kívül távoli letöltés is kezdeményezhető – így érhetők el az úgynevezett DDD fájlok, amelyek tartalmaznak minden vezetési tevékenységre vonatkozó adatot. Kétféle ilyen fájl van: az egyik a tachográfon, a másik a vezetői kártyán van tárolva. Előbbi a jármű szemszögéből tartalmazza az adatokat (pl. mikor, hova, mennyit, milyen szünetekkel ment a gépkocsi és mikor ki vezette), a másik a sofőr szemszögéből. Mivel a tachográfról érkező adat semmilyen formában nem módosítható, így felhasználható vezetői tevékenységek bizonyítására egy hatósági ellenőrzésnél. Ezen kívül könnyen menthető és visszatekinthető a cég összes járművének és sofőrjének aktivitása.

Az i-Cell emellett lehetővé teszi a vezetési idők kimutatását is. Ezek nemcsak azért lényegesek, mert segítségükkel bármiféle számolás nélkül, ránézésre körül lehet írni egy sofőr tevékenységeit, de azt is megmutatják, hogy egy adott időpontban milyen vezetési időpontokra vonatkozó szabály betartására kell figyelnie. Mennyit vezethet még egyhuzamban, mennyit kell utána kötelezően pihennie, mennyit vezethet még a nap folyamán, mikor kell kötelezően megkezdenie a napi hosszú pihenőt, satöbbi. A napi adatokon kívül figyel egész hetekre vonatkozó szabályokat is, például hogy hányszor vezetett a héten 9 helyett 10 órát, van-e még ilyenre lehetősége, vagy két egymást követő héten mennyit vezetett összesen és mennyit vezethet még. Mivel ezek az adatok az i-Fleet felületen megjeleníthetők, a diszpécserek könnyen át tudják tekinteni, hogy egy-egy sofőrnek milyen lehetőségei vannak, illetve hogyan lehet a tevékenységeiket szervezni, ha útközben szükség van ilyenre. Ez nagy segítséget nyújt a sofőrök idejének, és útvonalának tervezésében, napi és heti viszonylatban is. Ezek az adatok szintén hivatalosak és mivel a tachográf állítja őket elő, így emberi hibára, esetleges elszámolásra nincs esély.

19
Korábbi bejegyzéseink:
Kérdése van? Küldje el adatait,
és mi visszahívjuk!