Innovatív közbiztonság

2015 július 1.

Újítással a közlekedésbiztonságért      

A Goodyear innovatív kutatással segítené a biztonságos közutak ügyét – ráadásul már ebben az ügyben sincsenek egyedül.

A gumigyártó cég „Vezetés közben első a biztonság: A közlekedésbiztonság javítása kezdő gépjárművezetők számára” címmel 2012. óta publikálja a legfrissebb, közúti biztonsággal kapcsolatos felmérését, melynek eredményeit rendre megosztja a legbefolyásosabb döntéshozókkal és kutatókkal, azért, hogy közösen javíthassanak a közlekedésbiztonságon. A Goodyearhez most a London School of Economics and Political Science (LSE) képében fajsúlyos partner csatlakozott, közös céljuk pedig Európa-szerte megvizsgálni a közlekedők magatartását, illetve kideríteni, hogy a járművezetők milyen hatást gyakorolnak egymásra a közutakon. Az LSE által vezetett projekt célja, hogy elsőrangú, tapasztalati alapokon nyugvó megállapításokkal, naprakész statisztikákkal és adatokkal tegye hozzá a magáét az Európában folyó közlekedésbiztonsági diskurzushoz.

A Goodyear korábbi kutatásaikból származó adatok*

(* a fiatal, 25 év alatti járművezetőkről)

Az aktuális kutatás 15 országban folyik majd az LSE-vel vállvetve. A kezdeményezés alapállítása a Goodyear egyik évek óta propagált tézise, miszerint: a vezetés egy élethossziglani tanulási folyamat, így például a cég szakértői a többfokozatú jogosítvány bevezetése mint a közlekedésbiztonságot alapvetően segítő tényező mellett érvelnek. Ha jobban belegondolunk, sosem lehet valakit „kész” sofőrnek tekinteni, hiszen számos váratlan helyzet léphet fel, és mint tudjuk, a jövő kiszámíthatatlan, jó példa erre a „tegnap sem jött erre senki” megállapítás. Aki vezet, tudja, hogy ez veszélyes üzem, melyben csak annyit tehetünk, hogy a zavaró körülmények redukálására törekszünk, és mindent elkövetünk azért, hogy napról-napra jobban teljesítsünk.

Ebben a folyamatban lehetnek segítségünkre a Safe Driverhez hasonló passzív közlekedésbiztonsági rendszerek, melyek nem csak útközben figyelmeztetnek minket például sávelhagyásra vagy a követési távolság betartására, az utólag kinyert adatok alapján objektív képet kaphatunk a vezetési teljesítményünkről, vagyis minden adott ahhoz, hogy tovább haladhassunk a fejlődés és a közlekedésbiztonság útján.

Forrás: http://biztonsagpiac.hu/osszefogas-az-innovativ-kozlekedesbiztonsagi-kutatas-erdekeben

1982
Korábbi bejegyzéseink:
Kérdése van? Küldje el adatait,
és mi visszahívjuk!