Autópályadíj jöhet Németországban 2016-tól

2015 május 8.

Az autósztrádák használatáért a legtöbb európai országban fizetni kell a gépkocsi és kishaszonjármű tulajdonosoknak, a kevés kivételek egyike a német Autobahn, amely 13 ezer kilométeres hosszával a kontinens legnagyobb autópálya-hálózata. Azonban a jövő év január 1-jétől várhatóan Németországban is bevezetik a matricás autópályadíj-rendszert, mégpedig oly módon, hogy a németországi lakhelyű állampolgárok levonhatják az éves gépjárműadóból az útdíjat, miközben a külföldiek nem kapnak visszatérítést.

A személy-, és lakóautókra, valamint kisteherautók éves használati díjat a kocsi környezetvédelmi besorolása alapján állapítják meg. Minden belföldi autótulajdonos éves díjat fizethet, amely az autó  motortípusától és kibocsátási normájától függ. A németek átlagosan 74 eurót fizetnek, a legmagasabb díj 130 euró lehet. Az euro3-as vagy annál gyengébb benzines autóknál 6,5, a dízeleknél 9,5 euróra kalkulálható a havi útdíj, az euro4 és euro5 normánál 2, illetve 5 euróra, az euro6-osoknál 1,8, illetve 4,8 euróra. A külföldiek ötnapos útdíj jogosultságot 5 euróért, 10 naposat 5, 10 vagy 15 euróért válthatnak (a besorolási kritériumoktól függően), a kéthavi használati díj pedig 16, 22 vagy 30 euróért vehető meg. A belföldiek esetében a környezetbarát euro6-os autók tulajdonosai kedvezőbben járnak majd az útdíjjal, mivel több visszatérítést kapnak, mint amennyi adót befizetnek. A lakókocsiknál 16 euró/200 kilogrammos tarifát határoztak meg. A motorkerékpárok, az elektromos autók és a fogyatékkal élők járművei mentességet kapnak.

A német kormány több mint félmilliárd euró éves bevételre számít a változás nyomán. Nem biztos azonban, hogy az Európai Unió elfogadja ezt a tervezetet, s amennyiben diszkrimináció miatt visszadobná a javaslatot, előfordulhat, hogy a német autósok nem kaphatják meg a visszatérítést.

A Magyar Autóklub ellenzi a döntést és jelezte, hogy indítványozni fogja a magyar kormánynál, hogy Németországgal szemben az Európai Bizottságnál kötelezettségszegési eljárást kezdeményezzen. A szervezet szerint a külföldieket hátrányba hozó szabályozás ellentétes az Európai Unió Lisszaboni Szerződésének azon rendelkezésével, amely tiltja az EU-ban az állampolgárság alapján történő bármely megkülönböztetést.

(Forrás: http://bit.ly/1Q1Nklf)

1871
Korábbi bejegyzéseink:
Kérdése van? Küldje el adatait,
és mi visszahívjuk!