A MÁV, a BAHART és a Balaton mentén járatokat üzemeltető Volán társaságok járatinformációit is közös felületeken teszi elérhetővé idéntől a Balatoni Integrációs Közhasznú Nonprofit Kft. által indított projekt, amelynek fejlesztését az Alba, a Vértes és a Borsod Volán utastájékoztatási rendszereit is felépítő i-Cell végzi.
Hazánkban az elkövetkező években komoly informatikai fejlesztések várhatóak a közösségi közlekedéshez kapcsolódóan. Az egyes közösségi közlekedési közszolgáltatók már beruháztak különféle intelligens, valós idejű utastájékoztatási rendszerek megvalósításába, erre példa a Volán társaságok, a MÁV vagy a BKK megoldásai. A következő evolúciós lépés ezeknek a rendszereknek az összekapcsolása, ami nagymértékben javítani fogja az utazók komfortját, ezzel pedig a hazai közösségi közlekedés szolgáltatási minőségét.
Ennek első hazai, idén megvalósuló példája az i-Cell által fejlesztett és a Siófoki Önkormányzat, a MÁV és a BAHART konzorciuma, a Balatoni Integrációs Közhasznú Nonprofit Kft. által indított projekt, amely 377 millió forintos, EU-s támogatású költségvetésből köti össze a vasúti, az autóbuszos és a balatoni hajós közösségi közlekedés adatait. A projekt eredményeként a balatoni utasok pontosan tervezhetik meg utazásaikat és tájékozódhatnak a különféle járatokról.
„A májusban induló fejlesztés valóban modellértékű, hiszen integrálja a balatoni közösségi közlekedésben résztvevő közszolgáltató társaságok járatainak információit. A rendszer három adatbázisból táplálkozik: a MÁV utasinformációs rendszeréből, a Volánok valós idejű utastájékoztatását biztosító transmodel adattárból, és a BAHART járatinformációiból. A már működő utastájékoztatási rendszerek közötti átjárhatóságot az úgynevezett SIRI interfész biztosítja, ez teszi lehetővé, hogy az egymástól független rendszerek integrált, valós idejű utastájékoztatási szolgáltatást tudjanak nyújtani. A projekt keretében a Balaton partján, főképp a déli parton, 52 kültéri elektronikus utastájékoztató eszközt helyezünk ki vasútállomásokon, buszmegállókban, pályaudvarokon, illetve kikötőkben. Az ezeken megjelenő információkat a központi vezérlőszoftver kezeli, illetve ez az egység kommunikál az egyes társaságok rendszereivel, ahonnan bekéri az adatokat” – nyilatkozta Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója.
Az i-Cell 2013 elején üzemelte be a Borsod Volán 510 buszát kiszolgáló utastájékoztatási rendszert, 2013 őszén a Vértes Volánnál, tavaly pedig az Alba Volán 240 járművével indult el az i-Cell-rendszer.
A balatoni integrált utastájékoztatási rendszer fejlesztése májusban indul és négy hónap alatt készül el. Ezt követően, egy hónapos tesztüzemi időszak után vehetik használatba az utazók.
OBU készülék bírság elleni védelemmel.
Nincs havidíj.
Egyedi üzleti igényekre szabható flottakezelés
Innovatív fejlesztések, szoftver megoldások