Útdíjbevallás helyett flottamenedzsment

2024 February 29.

Nemcsak a használatarányos útdíj bevezetése, hanem a növekvő üzemanyagárak is egyre nagyobb terhet jelentenek a buszos vállalkozásoknak. Ezért érdemes olyan eszközt beszerezni, amely az automatikus útdíjfizetés mellett alkalmas az üzemanyagköltségek, az adminisztráció és akár a biztosítási díjak csökkentésére is, miközben naprakész adatokat szolgáltat az esetleges műszaki problémák feltárásához, hozzájárul a járatkimaradások megelőzéséhez, a hatékonyabb forgalomirányításhoz és a nagyobb ügyfél-elégedettséghez. A legnagyobb buszos referenciával rendelkező telematikai cég, az i-Cell ügyfeleinek tapasztalatai szerint már egy tankolás visszahozza a havidíjat, de a fedélzeti egység ára is néhány hét alatt megtérülhet.

 

Április 1-től jelentősen megnőnek a buszos vállalkozások kiadásai, mivel a 9 főnél nagyobb járművek átkerülnek a használatarányos útdíjrendszerbe. Az már korábban kiderült, hogy a rengeteg adminisztrációval járó, mindig egyenként megváltandó viszonylati jegy vásárlásával szemben a buszosok többsége fedélzeti eszköz (OBU) felszerelésében gondolkozik. A készülék ugyanis alkalmas az elektronikus útdíj automatikus bevallására, kizárja a büntetéseket és az i-Cell-nél lehetőség van az utólagos fizetésre is.

A legnagyobb buszos tapasztalattal rendelkező telematikai, illetve útdíjbevallási közreműködő cég ugyanakkor azt tanácsolja a vállalkozóknak, hogy ha már beruháznak, akkor válasszanak professzionális flottamenedzsment eszközt, amely az egészen kicsi, 2-3 tagú flottánál is megéri. Az i-Cell másfél éve a Volánbusz 1800 járművet szerelte fel ilyen i-Fleet készülékkel.

Ez az automatikus útdíjfizetés mellett meghatározza a jármű pontos helyzetét, nyomon követi, hogy mikor ért a megállóba az autóbusz és mennyit várakozott ott. Emellett lehetővé teszi a klímaberendezés vagy a fűtés működésével kapcsolatos utaspanaszok egyértelmű kivizsgálását is, elősegítve a fogyasztóvédelmi és ügyfélelégedettségi szempontok fokozott érvényesülését. Továbbá hozzájárul a járatkimaradások megelőzéséhez például azzal, hogy érzékeli az alacsony akkumulátorfeszültséget, a telephelyen hosszabb ideig parkoló autóbuszoknál. A fejlesztés nemcsak a járművezetők, a műszaki és az adminisztratív területen dolgozók munkáját segíti, de megkönnyíti a forgalomirányítást és nagyban hozzájárul a cég kiszámíthatóbb és takarékosabb működéséhez.

Az adatok elemzéséből kiderülhet, hogy a magasabb fogyasztást műszaki probléma, megváltozott forgalmi körülmény, idegenkezűség vagy esetleg rosszul megválasztott vezetéstechnika okozta-e. A rendszer méri a gázolaj-fogyasztást, beleértve az utazási komforttal összefüggő fogyasztást (fűtés, klimatizálás), ezáltal hatékonyabban ösztönözhető a gazdaságos járműüzemeltetés.

„Ügyfeleink arról számoltak be, hogy esetenként csupán néhány hét alatt megtérül az i-Fleet eszköz ára, a havidíj pedig már egyetlen tankolásnál visszajön, a flotta méretétől függetlenül” – mondta a cég operatív elnöke. Farkas Károly szerint mindez a jobb flottakoordinációnak, a munkatársak kíméletesebb vezetési stílusának és a magánutak önkéntes csökkentésének is köszönhető.

„Emellett sokkal olcsóbbak lehetnek a biztosítási díjak is, mivel egyes biztosítók belekalkulálják, hogy a flottamenedzsment eszközt használók körültekintőbben vezetnek, a lopásvédelem magasabb szintje miatt pedig a casco is olcsóbbá válhat. Több ügyfelünk jelezte, hogy az i-Fleet használata óta csökkent az üresjárati idő, az ún. idle time, amely az általános tapasztalatok szerint az üzemanyag-pazarlásnál a lista élén áll. Ráadásul megnőtt a járművek élettartama, tervezhetőbbé váltak a karbantartások, nem beszélve a munkaidő-nyilvántartás egyszerűsödéséről, vagy a flottakoordináció kényelméről” – sorolta Farkas Károly. Hozzátette: mivel minden ügyfélnek egyedi igényei vannak, az i-Fleet szolgáltatásait – az automatikus parkolási lehetőségtől a fedélzeti adatokhoz kapcsolódó kalkulációs kontrollig – a cégek elvárásaihoz igazítja az i-Cell.

1108
Korábbi bejegyzéseink:
Do you have any questions? Fill in the form and we'll call you back!