Fejlesztések egy fenntarthatóbb logisztikai ágazatért

2018 május 5.

A Dolgok Internetén alapuló megoldások egyre elterjedtebbek Magyarországon, s egyre nagyobb szerepet kapnak a logisztikai ágazatban is. A XXI. században a fenntarthatóság és a környezettudatosság kiemelt szempontok a közúti áruszállításban mind szabályozói, mind befektetői, mind pedig fogyasztói oldalról, a fenntarthatóság köré épülő, M2M-alapú technológiák megválasztása és használata is hasonlóan előremutató változásokat ígérhet az elkövetkező években.

A hálózatba kapcsolt, M2M és Dolgok Internete-alapú rendszerek fejlődése és terjedése az elmúlt cirka egy évtizedben folyamatos és megállíthatatlan. A gépek közti kommunikáción nyugvó technológiák térnyerésével a logisztikai ágazatban is lényegesen könnyebbé vált az adminisztráció és a feladatkiosztás folyamata, komolyabbá az átláthatóság és az ellátási lánc felügyelete, kisebbé a papírhalom és az elherdált munkaórák mennyisége.

A vállalatirányítási rendszerrel összehangolt Dolgok Internete-megoldások nemcsak a különböző részlegek, hanem a sokszor több országnyira tartózkodó kamionok és a logisztikai központ, illetve vezetőség között is lehetővé teszik az azonnali információcserét, legyen szó hatékonyabb feladatkiosztásról és útvonal-optimalizálásról, a járművek prediktív karbantartásáról és rakományvédelemről, vagy épp a raktér-hőmérséklet figyeléséről, időt és erőforrásokat megtakarítva annak a vállalatnak, amely időben felismeri és kiaknázza a technológia nyújtotta lehetőségeket.

Az elkövetkező időszakban is egyre erősödő fejlesztési igény mutatkozik a fenntartható megoldások iránt, amelyekkel a közúti áruszállítás piaci szereplői további márkaismertségre, nagyobb ügyfél-elégedettségre és hangsúlyosabb piaci jelenlétre is szert tehetnek. Ilyen lehet a költségeket csökkentő és a folyamatokat megolajozó, felhőalapú Big Data adatanalitika, vagy például 5-10 éven belül az elektromos furgonok és teherautók terjedése, esetleg a kicsit távolabbi jövőben az önvezető, autonóm kamionkonvojok megjelenése az országutakon a károsanyag-kibocsátás csökkentése végett.

Ezekhez a trendekhez csatlakozik szervesen a hétköznapjaink során a PayPass érintős fizetési folyamatból ismerős RFID, azaz az automatikus azonosításhoz és adatközléshez használt technológia csomagszállítási és logisztikai szektorban történő alkalmazása. A rádiófrekvenciás azonosító rendszerrel ellátott kártyák használatában és integrálásában egy hazai tulajdonú telematikai vállalat 2018 elején előremutató eredményeket ért el, amiket a járműflottát üzemeltető, logisztikával foglalkozó magyar cégek javára, bel- és külföldi versenyképességük támogatására szeretne fordítani.

Farkas Károly, az i-Cell Kft. operatív igazgatója elmondta: „20 éves tapasztalataink és piaci ismereteink azt mutatják, hogy folyamatosan növekvő igény mutatkozik a komplex telematikai megoldások iránt, azonban a kisebb vállalatok nem mindig engedhetik meg maguknak, hogy akár évről évre teljesen lecseréljék a technológiai infrastruktúrájukat. Ezért nekünk is okosabbnak kell lennünk, hogy minél több hazai vállalat élhessen a modern M2M-technológia előnyeivel. Ebben az esetben az ügyfeleinknél már meglévő kártyás beléptető és azonosító rendszert telepítettük a logisztikai vagy csomagszállítási cég járműveibe, majd összehangoltuk azt az i-Fleet járműkövetési rendszerünkkel. Ezáltal nemcsak a flottamenedzsmentben, hanem például a sofőrök azonosításában is támogatást képes nyújtani. A kártyaolvasót ráadásul úgy konfiguráltuk, hogy ne kelljen teljesen új infrastruktúrát kiépíteni, hogy kompatibilis legyen a cég már létező kártyarendszerével. Lényegében az eredendően nyomógombos panelt egy olyan komplex megoldásra cseréljük, ami könnyebbé és átláthatóbbá teszi a sofőrök azonosítását, megkönnyítve a munkaidő elszámolást és az azonosítás folyamatát egyszerűsíti. Ráadásul egy már létező rendszerbe, testre szabottan, egyedi igények szerint ágyazzuk a fejlesztést, tovább „okosítva” és még gördülékenyebbé téve a hálózatba kapcsolt céges életet.”

Az i-Cell Kft. által fejlesztett RFID-kártya legfőbb előnyei közé tartozik, hogy a felhasználónál már meglévő azonosítási adatbázisból dolgozik, és a munkatársak céges beléptető/azonosító kártyájával képes megoldani az azonosítást, így nem kell külön PIN kódot generálni- Ezen túl alkalmas munkaidő elszámolására is, és összehangolható az akár okostelefonról vagy tabletről elérhető i-Fleet flottakövetési rendszerrel

2481
Korábbi bejegyzéseink:
Kérdése van? Küldje el adatait,
és mi visszahívjuk!