Gyakran előfordul, hogy egy versenyképes vállalat az adminisztrációs procedúrákon kénytelen spórolni.
Elméletben minden vállalat életében kiemelt jelentőséggel bír az átláthatóság és a tervezhető költségvetés és az adminisztrációs terhek csökkentése. A gyakorlatban azonban a megvalósítás sajnos már nem ennyire rózsás, lássunk erre egy példát:
A cégek természetesen szeretnének a munkavállalóknak kedvezni, az igazán értékes alkalmazottakat vagy a vezető beosztásúakat kényeztetni is akarják, ezért gyakran ajánlanak nekik béren kívüli juttatásokat, például a személygépkocsi használatát – ebben az esetben természetesen a vállalat fizeti az üzemanyagot.
Más esetben az autó nincs sofőrhöz dedikálva, az viszi el a céges autót, akinek éppen szüksége van rá, és a munkavállalók céges ügyben utazva blokkokkal igazolják a benzinköltséget, vagy, még ennél is rosszabb esetben hónap végén kell leadniuk egy kimutatást arról, hogy merre jártak, és mekkora is az a költség, amit a cégnek kellene állnia.
Mi a közös ebben a két helyzetben? Bizony, az adminisztráció.
Az egyes esetekben az autó használatával bizony minden munkavállalónak el kell számolnia, ha azt akarja, hogy a vállalat érdekében megtett utakat kifizessék. A vonatkozó adminisztráció (merre is jártam a hónapban?) egyfelől egy vezető beosztású alkalmazott munka- vagy pihenőidejéből egy-két órát is elvehet, legrosszabb esetben pedig teljességgel követhetetlenné válik a papírfecnihalom növekedése. Továbbá, felsővezetői javadalmazás esetén egy-egy órára eső fizetés igen borsos lehet egy cégnek; vajon egy-két óra ilyen jellegű munka mennyi időt vesz el számos hasznosabb feladattól? Ha pedig nem vezetőről van szó, akkor pedig sajnos felmerülhet a kérdés, hogy az illető valóban a megtett utat számoltatja-e el, vagy hozzátett-e még itt-ott?
Sok helyen már a titkárság sem foglalkozik ezekkel a dolgokkal (vagy mindez egyszerűen csak nem tartozik a feladatkörükhöz), illetve sok cég egyáltalán nem áldoz titkárság és egyéb támogató asszisztencia fenntartására. Ha mégis, akkor a kimutatások kifizetése ugyan az ő felelősségük, de az útvonalak összeszedése, számon tartása az autó használójának feladata és gyakran sok-sok órát jelent az értékes időből.
Ezek a „muszáj” adminisztrációs feladatok azok, amelyek rengeteg bosszúságot okoznak, időrablóak, és amelyeket kis odafigyeléssel, csekély költséggel akár automatizálni lehetne.
A fentebb taglalt problémakörre nyújthat részben vagy egészben megoldást a sofőrazonosításra – és a félreértések elkerülésére is – szolgáló hivatali-magánkapcsoló, ismertebb nevén privátkapcsoló beépítése. Ez e lehetőség a nyomkövetést használó vállalatok körében sem elterjedt még, azonban már nem ismeretlen. A privátkapcsoló beépítésével a vonatkozó kimutatások és reportok néhány kattintással elérhetőek, a megtett út (privát/hivatalos) és a sofőr kiléte igazolhatóvá válik, a releváns táblázat pedig rögvest rendelkezésre áll. Ráadásul a beszerelt eszköznek köszönhetően a céges autó holléte lopás esetén is lekövethető. Ezzel a pofonegyszerű, könnyedén beszerelhető berendezéssel jelentősen redukálhatjuk az adminisztrációra fordított perceket, órákat. Luxus, vagy nem luxus? Döntse el Ön.
OBU készülék bírság elleni védelemmel.
Nincs havidíj.
Egyedi üzleti igényekre szabható flottakezelés
Innovatív fejlesztések, szoftver megoldások