Ön a vezetés minden pillanatában kellően odafigyel? Jól láthatóság nélkül nincs közlekedésbiztonság, nincs biztonságos közlekedés. Kis sebességnél, nagy sebességnél, városban, autópályán, autóval, motorral vagy éppen gyalogosan: a közlekedésben látni és látszani kell, hogy minél kevesebb és kevésbé súlyos baleset történhessen. Mindig körültekintőnek és figyelmesnek kell lenni. Figyelni kell a saját járművet, a közlekedés többi résztvevőjét, […] tovább...
A HU-GO útdíjfizetési rendszer karbantartása miatt üzemszünet várható szombatról vasárnapra virradóra- tette közzé a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató. tovább...
Korunk felgyorsult üzleti világában egyre nagyobb igény mutatkozik széles körben felhasználható feladatkiosztó rendszerekre, hiszen a hálózatba kapcsolt megoldások képesek minden nagyobb vállalatnál jelentősen lerövidíteni az egyes projektek sikeres végrehajtásának életciklusát. Mindez hatványozottan igaz a logisztikával és flottamenedzsmenttel foglalkozó cégekre, ahol a munka kiosztóját és felvevőjét sokszor több ország választja el egymástól. tovább...
A tudományos-fantasztikus filmekben már régen megjelent a sofőr nélküli autó mint a nem túl távoli jövő egyik ikonja. Bár az automatizált vezetés mára kézzelfogható közelségbe került, jelenleg technikai és jogi szempontból egyaránt akadályai vannak, hogy a sofőrből valóban utas legyen. Az új kor felé haladás egyelőre csak fokozatos, ám számos vezetéstámogatási megoldás már most is […] tovább...
Április 1-től lép életbe az új rendelkezés. A jelenlegi, időalapú Eurovignette rendszert műholdas technológián alapuló, megtett úttal arányos útdíjfizetés váltja fel Belgiumban. A 3,5 megengedett össztömeget meghaladó tehergépkocsikra vonatkozó díjszabásra később, de legfeljebb a 2016. április 1-ji bevezetés előtt fél évvel születik majd döntés, annyi biztos, hogy más rendszerekhez hasonlóan az út típusa, a jármű […] tovább...
Mitől vezet valaki biztonságosan, milyen tanult technikákkal illetve technológiai újdonságokkal segíthetjük azt hogy szeretteink épségben hazaérjenek? Mitől és hogyan fejlődhetünk, hogyan ellenőrizhetjük, milyen sofőrök vagyunk? tovább...
Üzemanyagszint-mérés kapacitív szondával A flottamenedzserek egyik fő feladata, az ügyfelek egyik legnagyobb elvárása, és a telematikai cégek szolgáltatásainak egyik sarokköve az üzemanyagszint mérése. Egyik elterjedt és megbízható módszerük és eszközük erre a kapacitív elven működő üzemanyagszint-mérő szonda. A fuvarozás szakmában jártasabbak a kapacitív szonda kifejezést azért többnyire ismerik, sokaknak rejtély azonban a mögötte lévő technológia, hiszen bár […] tovább...
Az autósztrádák használatáért a legtöbb európai országban fizetni kell a gépkocsi és kishaszonjármű tulajdonosoknak, a kevés kivételek egyike a német Autobahn, amely 13 ezer kilométeres hosszával a kontinens legnagyobb autópálya-hálózata. Azonban a jövő év január 1-jétől várhatóan Németországban is bevezetik a matricás autópályadíj-rendszert, mégpedig oly módon, hogy a németországi lakhelyű állampolgárok levonhatják az éves gépjárműadóból […] tovább...
Gyermeknapi fotópályázat: a jövő sofőrjei a volán mögött! Az idei gyereknap apropóján cégünk fotópályázatot hirdet, melyen minden sofőr anyuka és apuka, és természetesen a gyerkőcök is részt vehetnek. A pályázattal egyben arra is szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy a biztonságos közlekedésre már egészen kicsi kortól fontos odafigyelni. A feladat: a legkisebbeket kell a volán mögött lefotózni. A […] tovább...
Flottakövetéssel foglalkozó cikksorozatunk következő részében összefoglaljuk, hogy a nyomkövető rendszerek sokrétű riasztási funkciói miként tudják könnyebbé, átláthatóbbá és költséghatékonyabbá tenni a vállalati mindennapokat. Igazgasson mindössze egyetlen gépkocsival dolgozó, kisebb családi vállalkozást, netán több (tucat) járműből vagy mezőgazdasági gépből álló flottát, egyszerre senki sem lehet mindenhol. Autóját a cégben dolgozó családtag vagy kolléga is használhatja, arról nem […] tovább...