Ki támogassa a sofőröket az útdíj bírságok megelőzésében?

2017 január 23.

Ugyan egyre nő az útdíjfizetők tudatossága, de figyelmetlenség, valamint a rendelkezésre álló riasztási funkciók hanyagolása miatt sokan egyébként elkerülhető útdíj bírságokat kénytelenek fizetni. A leggyakoribb hibák és figyelmetlenségek kiküszöbölésével komoly összegeket lehetne megspórolni, ami, figyelembe véve a kirótt bírságok nagyságát (140.000-től akár 165.000 Ft-ig), egyes kisebb cégek életben maradását is szavatolhatja. Ebből a szempontból pedig a bevallási közreműködő vállalatoknak komoly felelősségük, támogató és tájékoztató szerepüknek pedig piaci jelentősége is lehet.

 

A bevallási közreműködő egy szolgáltató, amely begyűjti a gépjármű GPS-nyomkövetője vagy a fedélzeti egység által küldött adatokat, majd továbbítja azokat az útdíjszolgáltató felé” – szól az egyszerűsített meghatározás. A bevallási közreműködő szerepe és felelőssége azonban az elektronikus útdíjfizetési rendszer bevezetése óta eltelt három és fél év során megváltozott: a felhasználók támogatására és védelmükben mind szolgáltatás-, mind termékfejlesztés terén komplex megoldásokat kell nyújtani.

A hazai tulajdonú i-Cell Kft. a rendszer 2013. július 1-jei bevezetése óta auditált bevallási közreműködőként tevékenykedik, jelenleg százmilliós nagyságrendű szakaszjegyeket közvetít, és több mint 35 ezer, útdíj-bevallásra alkalmas OBU-eszközt üzemeltet.

 

Az e-útdíj rendszer indulása óta, szorosan követjük ügyfeleink problémáit. Támogató rendszereinket sok éves tapasztalataink alapján, három fő pillér mentén (tájékoztatás, szolgáltatás- és termékfejlesztés), folyamatosan, a változó ügyféligényekkel összhangban fejlesztjük. Testreszabott képzési anyagokat állítottunk össze gépjárművezetőknek, flottamenedzsereknek és tulajdonosoknak, valamint a partner szervizhálózatoknak egyaránt, és az elmúlt évtől kezdődően csoportos és egyéni kihelyezett oktatásokat is tartunk. Az OBU S550 helyes használatáról oktatóvideókat készítettünk, amelyek megtekintési száma átlépte a 30 ezret. Ez is mutatja, hogy nagy igény van a célzottan a sofőrök, vagyis a végfelhasználók támogatására és tájékoztatására” – emelte ki Farkas Károly, az i-Cell Kft. operatív igazgatója.

 

A vállalat az általa forgalmazott OBU S550 útdíj-bevallásra alkalmas készüléket is továbbfejlesztette, hogy ne csak fény-, hanem hangjelzésekkel is tájékoztassa a sofőrt az esetleges működési hibáról, legyen az műszaki jellegű, vagy épp egyenleghiány. A rendszerfrissítésnek köszönhetően nem kell határátlépéskor ki- és bekapcsolni a készüléket, online lehet tengelyszámot állítani, valamint a gépjármű és a fedélzeti egység belső akkumulátorának feszültségét is nyomon követhetjük. Mindezen szolgáltatások mellett, az OBU működésének teljes körű ellenőrzése is rendelkezésre áll mind a régi, mind az új típusú készülékekkel rendelkező felhasználók számára.

 

Mivel a logisztika világa egy pillanatra sem nyugszik, a szállítmányok pedig éjjel-nappal úton vannak, a továbbképzéssel, oktatással és az OBU S550-készülék fejlesztésével párhuzamban, a vállalatvezetőket és flottamenedzsereket, valamint a terepen lévő sofőröket 0-24 órában rendelkezésre álló szolgáltatási ökoszisztémával kell támogatni.

 

Call centerünk és online helpdeskünk non-stop fogadja a megkereséseket, a www.obu.ifleet.hu-val pedig létrehoztunk egy saját fejlesztésű, webes támogató felületet is. A felületen állandóan ellenőrizni lehet az OBU-készülék minden funkcióját, összesen kilenc nyelven, számítógépről vagy mobilalkalmazásban is, hogy az úton lévő gépjárművezetők is könnyedén hozzáférhessenek a kívánt adatokhoz, és a lehető legkevesebb útdíj bírságot fizessék elkerülhető okok miatt” – tette hozzá Farkas Károly.

 

A felületen követhető például az utolsó letépett szakaszjegy időpontja, a jármű szakaszjegyei, a SIM-kártya érvényessége, és a jármű pozíciója térképes nézeten. A felület alkalmas arra is, hogy több eszközt egyszerre is ellenőrizni lehessen, így több jármű esetén az egész flottára vonatkozó készülékadatok és kiegészítő információk is elérhetővé válnak.

1872
Korábbi bejegyzéseink:
Kérdése van? Küldje el adatait,
és mi visszahívjuk!