Február 1-től a 9 személyesnél nagyobb autóbuszoknak is használatarányosan kell fizetniük az útdíjat, ráadásul nemcsak az autópályákon, hanem a gyorsforgalmi utakon is. A matricás rendszer megszűnésével a buszos vállalkozásoknak több fontos döntést kell meghozniuk versenyképességük megőrzése érdekében.
Szakmai fórumot tartott a buszok használatarányos útdíjfizetéséről a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete. A NiT Hungary múlt heti országos tagi találkozóján részt vettek az i-Cell Kft. szakértői, hogy a február 1-i bevezetést megelőző teendőkkel, eszközbeszerzésekkel kapcsolatos kérdésekre személyesen válaszoljanak, illetve tanácsokkal segítsék a buszos vállalkozásokat.
A rendezvényen egyértelműen kiderült, hogy a rengeteg adminisztrációval járó, mindig egyenként megváltandó viszonylati jegy vásárlásával szemben a buszosok többsége fedélzeti eszköz (OBU) felszerelésében gondolkozik. A készülék ugyanis alkalmas az elektronikus útdíj automatikus bevallására, kizárja a büntetéseket és az i-Cellnél lehetőség van az utólagos fizetésre is. A témában elérhetők videók, amelyek részletesen bemutatják az OBU-k beszerelését, működését és használatát.
A halasztott útdíjfizetési, azaz PostPay szolgáltatás a MOL és az i-Cell közös fejlesztése. „Nincs külön költség vagy kezelési díj, így a kis- és középvállalkozások számára különösen vonzó a konstrukció. Az útdíjfizetéssel kapcsolatos kiadások átláthatóbbá és kezelhetőbbé válnak, miközben az adminisztrációs terhek jelentősen mérséklődnek” – hangsúlyozta Farkas Károly, az i-Cell operatív elnöke.
A teherfuvarozóknál megszokott gyakorlat – a HU-GO egyenlegre előre feltöltött „pre-paid” útdíjfizetés – helyett választható, utólagos útdíjbevallás előnye, hogy az elszámolási időszak végén (kéthetente vagy havonta), egy összegben, plusz költségek nélkül lehet kiegyenlíteni a használatarányos útdíjat. Ebben az esetben nem kell tartani az alacsony feltöltöttségű vagy kiürülő egyenlegű számlától – vagyis a bírságok is megelőzhetők. A PostPay szolgáltatás a MOL-csoport flottakártyáival (MOL Group Europe, MOL Group Hungary) és i-Cell OBU-val rendelkező ügyfelek számára elérhető. A készülék az i-Cell webshopjában is megvásárolható.
Visszatérő kérdés volt a rendezvényen, hogy minden járműbe külön meg kell-e venni a készüléket az utólagos útdíjfizetéshez. A válasz igen, mivel rendszám alapján azonosít az útdíjfizetési rendszer. Sokakat érdekelt, hogy mikor érdemes megvásárolni az eszközt. Farkas Károly szerint az i-Cellnél egyelőre elegendő a raktárkészlet, de minél hamarabb dönt valaki a beszerzésről, annál előbb kapja meg a készüléket. Ráadásul az i-Cell egyedülálló szolgáltatást nyújt abban, hogy az OBU-t akár azonnal el tudja kezdeni használni a vállalkozó, így előzetesen (és díjmentesen) nagyságrendi kalkulációt tud készíteni, hogy mekkora kiadásokra kell felkészülnie február 1-től. Ez nagy segítséget jelent a versenytárgyalások, árajánlatok leadása előtt.
OBU készülék bírság elleni védelemmel.
Nincs havidíj.
Egyedi üzleti igényekre szabható flottakezelés
Innovatív fejlesztések, szoftver megoldások