Az Európai Parlament jogszabályban írta elő az autógyártóknak, hogy a 2018. március 31. után forgalomba helyezett új gépjárműveket és kisteherautókat föl kell szerelni a GPS alapú eCall segélyhívó eszközzel. Az Európai Uniós tagállamoknak 2017. októberéig kell kiépíteniük a rendszer működéséhez szükséges infrastruktúrát, így változások a jövő évtől évente 15 millió frissen forgalomba helyezett gépjárművet érintenek. tovább...
A NÚSZ tájékoztatása szerint a HU-GO rendszert érintő tervezett rendszerkarbantartás miatti üzemszünet várható 2015. április 26-án 01:00 órától 03:00 óráig tartó időszakban. tovább...
A MÁV, a BAHART és a Balaton mentén járatokat üzemeltető Volán társaságok járatinformációit is közös felületeken teszi elérhetővé idéntől a Balatoni Integrációs Közhasznú Nonprofit Kft. által indított projekt, amelynek fejlesztését az Alba, a Vértes és a Borsod Volán utastájékoztatási rendszereit is felépítő i-Cell végzi. tovább...
Nem csak nagyvállalatok élvezhetik a járműkövető rendszerek előnyeit. Sokan úgy gondolják, hogy a GPS alapú nyomkövető megoldások a luxus kategóriába tartoznak, és csak a több tíz, vagy száz járművet mozgató cégeknél hozhatnak komolyabb megtérülést. Ez a vélekedés viszont nagyon távol áll az igazságtól, hiszen akár már az egyautós, kisebb költségkerettel gazdálkodó egyéni vállalkozók üzleti mindennapjait […] tovább...
Az autókba épített biztonsági fejlesztések (pl. ABS, sávtartó elektronika, holttérfigyelő vagy ütközést megelőző rendszerek) nagy része abban nyújt asszisztenciát, hogy a sofőr elkerülhesse a baleseteket. Az eCall azonban a baleset bekövetkezte után nyújt életmentő segítséget. tovább...
A biztonságos közlekedést számos szubjektív tényező befolyásolja, köztük a sofőr egyéni felelősségérzete, ébersége, és persze gyakorlottsága. A cégautós flották kiépülésével párhuzamosan ugyanakkor előtérbe került egy újabb, vezetésbiztonsági kérdés is: kié az autó? A közlekedési és flottakezelő cégek már erre is keresik a választ. tovább...
A német úthálózat 330 darab, összesen 250 kilométernyi alagutat foglal magában, ám ezek nagy része az elmúlt 15 évben igencsak tönkrement, ráadásul a sűrűsödő balesetek is arra ösztökélték a döntéshozókat, hogy valamit tegyenek az ügyben. tovább...
A szállítással, szállítmányozással foglalkozó vállalatok eddig is mindent megtettek az áru épségéért, így riasztókkal, lopásgátló rendszerekkel és minden használhatónak tűnő eszközt bevetve különböző eszközökkel igyekeznek megóvni azt. Az utóbbi időben tehát felértékelődik a járműbiztonság szerepe, nem meglepő ezért, hogy megjelent az igény a még magasabb fokú járművédelem iránt, avagy a fuvarozó és autóflottát üzemeltető cégek […] tovább...
„Salátagyárak” és zöldségüzemek Japánban, automatizált eperültetvény a dubaji sivatag kellős közepén? Vajon mi köti össze őket? A precíziós mezőgazdálkodás. Egyre több élelmiszert termelünk ugyanakkora területen, a világ növekvő lakosságának is egyre több élelmiszerre van szüksége. A magyar mezőgazdaságban még csak most lehet érezni a változás szelét, azonban szemléletváltásra és technológiai beruházásokra lesz szükség, hogy a […] tovább...
A biztonságos közlekedést számos szubjektív tényező befolyásolja, köztük a sofőr egyéni felelősségérzete, ébersége, és persze gyakorlottsága. A cégautós flották kiépülésével párhuzamosan ugyanakkor előtérbe került egy újabb, vezetésbiztonsági kérdés is: kié az autó? A közlekedési és flottakezelő cégek már erre is keresik a választ. A kutatások alapján éves szinten a céges járművek körülbelül harmada sérül […] tovább...